woensdag 25 maart 2015

2 Edelweiss summer dresses


Dé ananasstofjes, hoe mooi zijn die!

Net zoals haar was ik net te laat bij de eerste lading van deze prachtige stofjes bij Petitcouture en kwam ik bij Cousette terecht.  Een leuke franse stoffen webshop, de verzendkosten vielen reuze mee alleen moet je wel 3 weken geduld hebben eer je stofje geleverd is.

Ik koos voor dit zomerse jurkje, de Edelweiss dress van Hey June. Helemaal verliefd ben ik op die 'ruffles' of hoe noem je zoiets :-)?!

I made 2 versions of the Edelweiss Dress by Hey June.  Oh i love this pattern, so much options!


Achteraan sluit het met 2 knopen. Ik koos voor luiewijven knopen aka kamsnaps.  Ik vond deze gouden kamsnaps bij kamsnappers.be.



Voor ik met dit mooie stofje aan de slag ging maakte ik een testversie van de Edelweiss jurk. Kwestie van de maat te testen. Ik maakte deze muntkleurige versie in maat 5y, veel te groot/eigenlijk vooral te breed voor mijn bijna 5-jarige Lola.

Hoera voor testversies, want ik vind deze muntkleurige versie ook wel heel leuk geworden door de bies in zwart/wit.  Geen idee echter wanneer hij ooit zal passen :-).





Zwart/wit kamsnaps als sluiting.

De ananasversie maakte ik dus in een 4j en past perfect.  Aan-foto's zitten er niet echt in met dit regenachtige weer de afgelopen dagen...

Wake me up when summer begins ;-)!!


stof: Cousette en voorraadkast
patroon: Edelweiss dress

Thanks for your visit :-)!

8 opmerkingen:

  1. Allebei heel mooi! Ik ben toch benieuwd naar aan-foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook fan van de ananas-stofjes, maar ik moet zeggen dat ik die muntjurk wel heeeeel erg tof vind. En ja, dat komt door dat zwart-witte accentje, wat een mooie test-versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love the ruffle on the green dress! What a sweet detail. Beautiful dresses!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fan van de ananasjes, maar stiekem nog meer van de muntversie! Ik voel langzaam een kentering in mijn ruffles aversie :) dus nog meer van dat graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die muntversie is PRACHTIG!!! Heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, zo lieflijk! 2 heel verschillende versies en allebei erg mooi! Die munt versie kan in de winter ook nog met een truitje en kousen onder ;)

    BeantwoordenVerwijderen