zondag 29 maart 2015

Tricot short + knotted headband


Wat heb ik gezucht op de dit shortje... elke keer opnieuw val ik voor dit leuke patroon omdat het een retro touch heeft en elk jaar opnieuw vloek ik :-). 

De afwerking van alle randen met bies, zakken vooraan, een zak achteraan... toch wel meer werk dan ik in men hoofd had.  Gelukkig werd ik weer vrolijk van de leuke stof van Baba van bij Mondepot.be ;-).
Ik maakte maat 104 voor Lola die bijna 5 wordt. Ik heb liever dat het mooi past deze zomer dan dat het tot aan de knieën komt.


I made Lola this shorts for coming summer, it's an Ottobre pattern with a retro touch.
It just takes more work then i planned :-). Finishing all the seams with biais, pockets in the front, a pocket on the back... luckily the fabric made me happy again.



Na het maken van dit shortje had ik even nood aan een 'snel-klaar' project en maakte ik een assorti omkeerbare haarband.  1 Kant in dezelfde stof, de andere kant in grijze effen tricot.

At Girlinspired i found a tutorial to make simple knotted headband to go along with it.




Stof: Mondepot.be
Patroon: Ottobre 3/2014 nr 12
Tutorial Haarband: girlinspired

10 opmerkingen:

  1. Lekker zomers en tof retro stofje! Zet je die boordstof er biaisgewijs aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Tam Tam :-), ik zet ze er niet op zoals ik biais ergens aanzet maar wel op de boordstof-manier :-). Dus zoals men randen van t-shirts afwerkt bij de meeste Ottobre werkwijzes. Ben je daar iets mee :-)?

      Verwijderen
    2. Ja, heb je dan daarna nog eens doorgestikt met de tweelingnaald? Ik heb die Ottobre ook liggen, maar had me nog niet aan dat shortje gewaagd.

      Verwijderen
    3. Ja, erna nog eens doorgestikt met de tweelingnaald. Zo zit het echt pas goed vast... wat een werk pfff :-)

      Verwijderen
  2. Te vroeg gepubliceerd... Mijn zusje vroeg mij vier van deze broekjes te maken, maar zo te lezen ga ik hier wel even zoet mee zijn. Maar wat een mooi eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 4... wauw inderdaad, daar ga je even zoet mee zijn :-). Ik ben benieuwd of je er zoveel op vloekt als mij. Misschien ligt het wel aan mij ;-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Ik herken het gezucht ;) ik heb er zo 2 in spons gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha toch... ik twijfelde al aan mezelf :-). In spons, zalig!

      Verwijderen