donderdag 16 april 2015

A 'less is more' Birthday Dress


U las het misschien al in vorige berichten... die dochter van me is bijna jarig :-).  Naar jaarlijkse gewoonte krijgt ze een verjaardagsjurk.  Vorig jaar was de lievelingskleur nog roze en gingen we volledig voor een roze flashy jurk in een mooi Petit Pan stofje.  Dit jaar wou ik eens wat anders en ging ik voor basic. 

Ik gebruikte het basispatroon van SVDHZ 1 en maakte deze in een Punta Di Roma. Ik speelde op veilig en deed geen aanpassingen alhoewel dit misschien wel had gemogen gezien de stofkeuze.  Hij valt niet overdreven te groot maar nog aanspannender had misschien mooier geweest.


Ik naaide er enkele vlaggetjes op in katoen en ben zelf wel hélemaal tevreden van men 'Less is more' verjaardagsjurk :-)... de dochter gelukkig ook ... oef!



Een bijpassend kroontje hoort er ook steeds bij.  Deze keer ook 'less is more' zonder getal of versieringen.  Wel omkeerbaar :-).  Ik gebruik voor kroontjes steeds de tutorial van polkadotjes.
Ik paste enkel de sluiting aan en gebruikte leuke zilveren elastische biais.








Rara hoe oud wordt Lola ;-)




Stof: Petitcouture.be
Patroon: svdhz 1 basisjurk

19 opmerkingen:

  1. Moa zo tof met die vlaggetjes! Een echte verjaardagsjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Die gaat deze zomer veel gedragen worden, lijkt me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nu creativiteit!!!! super!!
    Het is echt origineel & mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw o waw, wat een geweldige verjaardagsjurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Wanneer verjaart ze? Mijne jongste verjaart komende dinsdag! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Bieke, men dochter verjaart dan 1 dag voor die van jou :-). Het was effe hectisch met 2 verjaardagsfeestjes, jij zal dat nu ook wel meemaken ;-)

      Verwijderen
  6. Punto di Roma, topkeuze! In tricot lukt het goed, maar punto di roma geeft waarschijnlijk nog een veel mooier resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen