dinsdag 7 april 2015

Summer pyjama


Regelmatig vallen hier van die leuke pakketjes in de bus. Ik koop af en toe (understatement ahum :-)) wel eens iets online. Maar soms vallen er ook van die éxtra leuke pakketjes in men bus.  Pakjes stof die ik cadeau krijg !!

Men schoonovergroottante... of hoe noem je zoiets; de tante van men schoonmoeder :-), stuurt regelmatig zomaar stof op per post. Ze koopt ze nieuw op de markt en hoopt me er veel plezier met te doen, én dat doet ze.  Ze was vroeger 'hoofd' naaister in een kledingfabriek... die tijden zijn al lang geleden... ze is dan ook 95 :-), én ze vind het fantastisch dat ik naai.

Deze keer was het een leuke 'jongens'-tricot en maakte ik een eerste zomer pyjama voor Floris.

Sometimes I get thé best mail, mail with free fabric :-)! An aunt of my mother in law loves the fact that i sew.  She's 95 and was a professional sewer in her younger years.
This time she sent me some knit she found on a market.  The perfect fabric for my 3-year old boy who adores cars. I made him his first summer pyjama.

(Verstopt paasei in zijn kaak ;-))

Voor t-shirten gebruik ik steeds  patroon nr 34 van Ottobre 6/2013. Het valt redelijk op maat, enkel wat te kort dus verleng ik elke maat met 2 à 3 cm.  Het patroon voorziet lange mouwen maar dat is snel zelf verkort. Ik neem steeds 6cm vanaf de oksel voor een korte mouw, dat is voor mij een prima lengte :-).

The shirt is an Ottobre pattern, nr 34 from issue 6/2013.  Sizes are almost perfect, just a bit short so i just add a cm or 2-3.



De broek was bij de fotoshoot nog veel te lang en werd achteraf ingekort. Ik ben het perfecte simpele shorten patroon nog niet tegen gekomen... ik kijk er waarschijnlijk over. 
Voor pyjama's gebruik ik nu steeds de nr 20302 van Minikrea, 1 van de eerste patronen die ik kocht zo'n dikke 2 jaar geleden.  De maten kloppen van geen kanten... ik moet dringend eens op zoek naar een ander basic patroon met elastiek en zonder zakken. Iemand suggesties?

The pants where too big the time i was taking these photos. I shortened them afterwards... i use an old Minikrea pattern for wich the sizes are totally off. I'm still searching for the perfect simple shorts/pants pattern with no pockets and an elastic waist. Anybody who has suggestions?




 Mwah... slaapwelkus voor zijn dikke vriend meneer konijn :-).
Goodnight kiss for mister Rabbit :-).

Thanks for visiting!

9 opmerkingen:

  1. Lekker stoere pyjama! De sunny day pants van Oliver + S is een simpel patroon (en gratis!). Ook in de Ottobre 3/2013 staan leuke (nr. 7 en 10). Zie http://tamtam49.blogspot.be/2014/04/harembroek.html, maar kan met het juiste stofje ook voor een jongen lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankje voor de tips! Ik ga meteen eens kijken :-)

      Verwijderen
  2. En die 'schoonovergroottante' heeft smaak hoor! Wat een leuke pyjama is dit geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verrassingsstof is een dubbel cadeau! heerlijke pyjama en zo schattig die laatste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie net dat mijn zus al heeft gereageerd maar ik ging ook zeggen:' Ik wil ook zo'n tante :-)"
    Mooie pyjama,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof! Zo'n schoonovergroottante zou ik ook nog wel willen :-)
    Een shortpatroon, daar kan ik je niet aan helpen. Misschien passend broekpatroon gewoon inkorten?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk! Ik heb ook mijn standaard patroon voor pyjama's. Voor een trui meestal de Rascal uit Ottobre (9 uit 4/2013) en voor een broek, de Ultimate Casual (27 uit 4/2013). Ik heb er één pijp van gemaakt (geen zijnaad vind ik handiger) en voor een korte broek wordt die ingekort! Hier wat voorbeeldjes: http://theneedleofchoice.blogspot.be/2013/10/winterklaar.html

    BeantwoordenVerwijderen