vrijdag 5 juni 2015

Déjà vu birthday dresses **


U heeft een déjà vu gevoel? Best mogelijk :-)
U vindt mij ongelooflijk saai met de zoveelste 'Geranium Dress'? Ook best mogelijk :-)

Het is alvast wel een feit dat ik er best al veel maakte dit jaar,... 6 om exact te zijn.  Normaal gebruik ik een patroon gemiddeld 1 à 2 keer, maar deze blijf ik om één of andere reden boven halen.  Gewoon omdat je er zoveel kanten mee uit kan en het een super basis patroon is.

Toen ik deze jurk maakte en op men blog plaatste kreeg ik een bericht van een ex-collega'tje.  Zij vond het zo'n mooi jurkje en haar dochter werd ook bijna 3 :-).
En de nieuwe kleurencombinatie van de stof vond ze ook zo mooi... en kleine zus zou er ook zo schattig mee staan...

Een tijdje later rolden deze 2 jurkjes van onder men machine :-), inclusief kroontje ahja.

.



Ik volgde voor de kroon deze keer gewoon het patroon te vinden bij polkadotjes.


Achteraan koos ik opnieuw voor de sluiting met kamsnaps.  1 Jurk kreeg er witte de andere geel, identiek als de kleur van de voering van beide jurkjes.  Zo kan de mama in kwestie ze makkelijker uiteen houden :-).

Groetjes, fijn weekend allemaal !!

6 opmerkingen:

  1. Deze jurkjes blijven prachtig! Beu zal ik ze nooit worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi, maak er nog maar een stuk of 6, ik ben ze nog lang niet beu gezien! Ik heb deze stof ook besteld met als doel jurkje voor de dochter. Mss ook een geranium dress :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben alvast benieuwd naar jou versie! Nog een Geranium zou geweldig zijn :-D

      Verwijderen
  3. Heel mooi, zeker in combinatie met dat stofje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zo'n fijn patroontje dat ik ze nog lang niet beu gezien ben. Meer nog, misschien haal ik het patroon zelf ook nog eens boven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En helemaal top in een mooie stof. Ik ben ze nog niet beu!

    BeantwoordenVerwijderen