donderdag 26 november 2015

Een eerste 'Playtime dress'


De dagen worden donkerder en de vulling van de kleerkasten ook...  Dat van die kleerkasten vind ik niet erg (ik hou nogal veel van zwart) dat van die donkere dagen daarentegen, daar heb ik meer last van.  Mijn energiepijl neemt een duik naar beneden en ik moet al meer moeite doen om me 's avonds aan men naaimachine te zetten... Een hele avond tv kijken daar wordt ik ook al niet echt blij van en na een halfuur verveel ik me dan ook meestal.

Dringend tijd dus om wat vitamientjes D te nemen of de zon in huis te halen met een vrolijk stofje ;).

In mijn zoektocht naar dé grijze cactus sweatstof van KIMSA botste ik bij stofopzolder op dit vrolijk stofje.  Ik was meteen verkocht!  Ik koop eigenlijk nooit bloemetjes stoffen of kledij maar vind het altijd wel heel mooi als ik een creatie zie in een mooi, lief bloemetjes stofje.  Dit leek me wel het ideaal moment om mijn winter herfstdipje even te onderbreken en iets te maken met wat meer kleur. 

Ik haalde men inspiratie bij b_l_a_n_c_h_e_85 (enkel IG account), ik ben grote fan van alles wat ze naait!  Als je even door haar feed scrolt zie je heel mooie dingen passeren met bloemetjes motief en zie je ook enkele prachtige jurken gemaakt met het Playtime Dress patroon van Oliver and S.

Toen ik onlangs ook de geweldig mooie versie van Esther zag (een ander naai-idool) wou ik er snel ook 1 maken. Zie hier mijn vrolijke Playtime Dress :)!


Ik maakte maat 5 jaar voor mijn 5,5 jarige meid wat overal prima past, enkel de lengte vind ik wat zedig lang.  Amerikaanse patronen hebben dat wel vaker merkte ik al op...  Ik zoomde 1,5cm + 4cm om maar de jurk valt nog steeds wat lang uit.  Bij volgende jurken zou ik er zeker een 5tal cm afdoen... want deze jurken zullen zeker nog gemaakt worden!

Moeilijk is het patroon niet.  Achteraan is een sluiting met knopen voorzien (ik ging voor kamsnaps) en het patroon voorziet ook steekzakken wat je gerust ook kan weglaten als je wil.  Ik maakte ze wel omdat Lola dit fijner vindt.
Gelukkig was er ook even zon vandaag waardoor het toch lukte om snel enkele foto's te maken na school. 









Patroon; Playtime Dress van Oliver and S
Stof; stofopzolder.be 

 Bedankt voor je bezoekje X

7 opmerkingen:

  1. Dat jurkje is zooo lieflijk schattig! Weeral een toppertje in haar kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een typisch Amerikaans jurkje vind ik dit, qua patroon en stof. Lola is er heel schattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Ik ben ook fan van Blanche85, Van Jansen en van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi. Ik vraag me af hoe lang ik nog aan de playtime dress ga kunnen weerstaan na het zien van al die mooie versies. ��

    BeantwoordenVerwijderen